Rodzina - lek na uzależnienie

27 listopada 2008, 11:46

Keith Bakker, założyciel amsterdamskiej kliniki Smith & Jones Centre, jedynej w Europie placówki leczącej uzależnienie od gier komputerowych, poinformował, że aż 90% jego pacjentów to osoby, których nie można uznać za uzależnione.



"Dwulicowa" oksytocyna

20 listopada 2009, 09:42

Oksytocyna, zwana dotąd hormonem miłości, jest tak naprawdę hormonem zarówno miłości, jak i nienawiści. Psycholodzy z Uniwersytetu w Hajfie udowodnili bowiem, że działa ona jak ogólny włącznik emocji społecznych. Kiedy skojarzenia danego człowieka są pozytywne, uruchamia zachowania prospołeczne. Gdy są negatywne, pojawią się raczej złośliwa satysfakcja czy zawiść (Biological Psychiatry).


Powrót... Duke Nukem Forever

6 września 2010, 16:36

Może to zabrzmieć niewiarygodnie, ale... Duke Nukem Forever jest niemal ukończony. Podczas Penny Arcade Expo w Seattle Rand Pitchford z Gearbox Software pokazał 15-minutowe demo, w które można było zagrać.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Microsoft wycofuje się rakiem

20 czerwca 2013, 11:11

Microsoft ugiął się pod presją opinii publicznej i wycofał ograniczenia związane z nową konsolą Xbox One. Na oficjalnym blogu konsoli możemy przekonać się, jak olbrzymie ustępstwa firma poczyniła.


Kontrowersyjny regulamin Microsoftu

5 sierpnia 2015, 10:27

Przed czterema dniami wszedł w życie nowy regulamin świadczenia usług przez Microsoft. Czytamy w nim, że firma może opublikować poprawki, które uniemożliwią korzystanie z pirackich gier czy "nieautoryzowanego sprzętu". Regulamin dotyczy korzystania ze wszystkich usług Microsoftu, jak Office 365, Outlook.com, Xbox Live, Skype i inne


Kruk ma długą pamięć do oszustów

8 czerwca 2017, 16:04

Kruki (Corvus corax) przez co najmniej 2 miesiące pamiętają ludzi, którzy je oszukali.


Największy średniowieczny warsztat obróki kości słoniowej odkryto w pakistańskim Bhanbhore

9 marca 2020, 05:44

Na stanowisku archeologicznym Bhanbhore w Pakistanie znaleziono dowody na istnienie tam największego średniowieczu ośrodka przetwórstwa kości słoniowej. W ruinach tego starożytnego miasta znaleziono co najmniej 40 kilogramów odpadków z kości słoniowej, wyrzuconych z istniejących tam warsztatów


Dwa wikińskie miecze wbite w groby i niedźwiedzie pazury – niezwykłe znalezisko w Szwecji

28 października 2022, 12:03

Podczas badań archeologicznych na cmentarzysku w pobliżu Köping znaleziono dwa wikińskie miecze wbite w groby. Miecze wystawały z miejsc pochówku od około 1200 lat. Wciąż można zobaczyć wystającą z ziemi, przykrytą jedynie torfem, rękojeść jednego z mieczy, mówi Anton Seiler z Arkeologerna w Statens historiska museen.


© Anders Jensen

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze

19 marca 2007, 11:27

Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy